Sensation Dubai
Client:
Studio:
Year:
Function:
IDnT Sensation
Boompje Studio
2016
Storyboarding, Animation
Modeling, VFX
Editing
Official trailer for Sensation Dubai 2016. The purpose of the animation was to show the new location for the show, which was located just outside of Dubai at Bhab al Shams. Also the stage had to be presented.
Heijmans ONE
Client:
Studio:
Year:
Function:
Heijmans
Boompje Studio
2015
Storyboarding, Animation
VFX, Compositing
Volvo Ocean Race Awards
Client:
Studio:
Function:
Year:
Volve Ocean Race
Boompje Studio
2015
Concept, Storyboarding
3D design, Animation
Compositing
Omnius
Client:
Studio:
Function:
Year:
Omnius Advocaten
Boompje Studio
Particle Simulation, Animation
2013
A short animation for a website that provides a network for lawyers and legal services.
At Boompje studio, we developed the look and feel for this animation, which required animating hundreds of wooden blocks that assemble entire scenes. The difficulty here, was to build a particle system that controlled all the blocks, but allowed for manual tweaking and animation.
Feul
Client:
Studio:
Year:
Function:
Falk ´n Sun
Boompje Studio
2013
3D design, Animation
Particle Simulation
Feul Animation for Falk ‘n Suns Creative agency. A particle simulation was used for the explosion and construction of the earth.
Play House
Client:
Studio:
Function:Year:
Ruben van Leer
Boompje Studio
3D Design, Animation,
Particle Simulation, Visual FX
2011
Play House is a Music Video Clip for the band Afrobeta, directed by Ruben van der Leer.
For this assignement Boompje Studio designed and build multiple 3D scene and intergrated them with real-life footage. I worked on the city landscape, house and particle elements such as the organic substances. I also did additional work on greenscreen elements and scene intergration.
Picnic
Client:
Studio:
Function:
Year:
Picnic
Boompje Studio
3D Design, Animation
2011
Voor het derde jaar op rij mocht Boompje Studios de leader maken voor het Picnic festival en de eerste keer dat ik als 3D designer en animator er bij werd betrokken. Voor deze versie besloten we een volledig CGI animatie te maken, compleet gebouwd en geanimeerd in 3D. Mijn bedrage omsloeg het ontwerpen en animeren van alle planten, vlinder en ballon.
Spirit of Necropolis
Client:
Studio:
Function:
Year:
Zigzag Film
Qudropod Studios
3D Design, Puppet Making
2009
Voor Spirit of Necropolis heb ik nauw samen gewerkt met Kaspar Guyaux aan enkele grote 3D scene’s voor de film. Enerzijds bouwden ik 3D scene’s gebaseerd op zijn tekeningen, anderszijds kleurde Kasper 3D scene’s in van mijn ontwerp. In totaal leverde dat 12 shots op, met een duur van 2 minuten.
Daarnaast heb ik een marionet figuur gebouwd en met 3D animaties bewerkt, tot een reeks beelden voor het deel van de film wat zich in de onderwereld afspeelt.